Wednesday, February 25, 2015

Huomenna ♥

Heips :) Lähden huomenna kohti Tokiota, joten mun pitäisi olla pakkaamassa, mutta jotenkin ihmeellisesti istunkin bussissa menossa kohti Helsinkiä. Tajusin eilen illalla, että oon jättänyt yhtä sun toista tärkeää Kotkaan, mm. Japanista ostetun suoristusraudan, ja Onnibussin hintoja katsoessa totesin että Kotka-visiitti tekee pienemmän loven pankkitilille kuin uuden raudan osto (~5000jpy). Mulla oli jo ennestään useampikin juttu päällekkäin kalenterissa aamupäivälle, mutta peruin sitten kaiken ja lähdin kotikotiin paikkaamaan huolimattomuuksiani. :D

Vaikka Kotkassa käynti nyt lisäsikin mun kiirettä pakkaamisen ynnä muun suhteen ja jouduin luopumaan viime hetken kriiseily-skypetuokiosta (+ viimeinenkin japanin musiikki -luento jäi väliin...), niin oli kumminkin kiva ehtiä käymään kotonakin vielä ennen matkaa. Viime visiitti oli nimittäin samaan aikaan kuin edellinen merkintäkin, eli kolmisen viikkoa sitten. Viime viikonloppuna pääsin kyllä pois Helsingistä, kun kävin moikkaamassa Siniä Kuopiossa. Kuopiossa ollessa pääsin esimerkiksi tutustumaan kiinalaiseen kulttuuriin mm. paperin leikkelyn ja dumplingien keittelyn muodossa, pelaamaan Tales of Gracesia, koukkuuntumaan erääseen animeen (...mitä) joka on välillä niin kuvottava että katsominen saa voimaan pahoin, kävelemään lumipyryssä Neulamäestä bussiasemalle ja kaiken lisäksi vielä harjoittelemaan lentokoneessa istumista varten 5 tunnin bussimatkoilla. En tiedä millaisen kuvan tuosta viikonlopusta saa tuon luettelon perusteella, mutta kivaa oli. XD


Perjantain gourmetlounas Rossossa.


Yliopistolaisten perus-ajanviettoa: paperin leikkelyä, musteella suttailua ja pöydän sotkemista karkkien popsimisen lomassa. ...onneksi mulla ei ole kuvia siitä dumpling-episodista. :___D

Bussiin juoksemisen lisäksi kävin myös tänään aamulla postissa hakemassa viimeisen viimeaikoina tilaamani paketin. Tuli kyllä niin viimetingassa kun vain mahdollista, en ole varma olisiko posti säilyttänyt sitä siihen asti että palaan takaisin jos se olisi tullut vasta mun lähdön jälkeen.


Nää löytyi paketista. ♥ Ne on US-kokoa 9 ja pelkäsi ettei ne mahdu mulle kun ne kokovastaavuudetkin vähän vaihteli sen mukaan mitä taulukkoa katsoi, mutta ne mahtuu! \o/ Iskin näihin silmäni muistaakseni jonkun blogin kenkämuotipostauksessa, mutta ko. postaus oli jo vanha eikä tätä malliakaan meinannut enää löytyä mistään. Sitten tajusin katsoa ebaysta ja siellä oli mukavan halvalla juuri sen väriset mitkä halusin. :) Kokovaihtoehtoina oli tosin vaan 8 tai 9, ja oon niiin onnellinen että noi mahtuu mun mammuttijalkoihin.
Tein vähän aikaa sitten myös lievästi epäonnistuneita kenkäostoksia Zalandossa, mutta laiskuus & tyhmyys esti palauttamisen, ja 50 euroa kahdista ihan ookoo -nilkkureista ei kumminkaan ole niin paljon, että hirveästi ärsyttäisi. Kyllä mä niitä molempia kumminkin joskus tule käyttämään, vaikka ensi syksyyn menisikin.

Anyways, nyt listailemaan ja pohtimaan mitä vielä otan mukaan, mitä olen unohtanut ja mitä olen pakannut mutta voisin jättääkin kotiin. Ja lukemaan huomiseen japanin tenttiin - jos vaikka tällä kertaa muistaisin käyttää juuri niitä kielioppirakenteita ja sanastoja, jotka ollaan vastikään opiskeltu.

No comments: