Wednesday, September 3, 2014

Random mumbling

Heips täältä kiviseinäisestä yllättävän hyvin äänieristetystä vähän vajaan 14 neliön huoneesta! ^-^


Tää on paljon mukavampi kuin mitä oletin: suht iso enkä ole edes lutikoita bongannut vielä. XD Säilytystilaakin riittää, kun huoneessa on 3 isoa kaappia valmiina, eli ei tarvinut kauheasti huonekaluja raahata. Itse asiassa mulla on tällä hetkellä niin vähän huonekaluja, etten tiedä minne heittelisin kaikki koriste-esineet... Mulla on sellanen muumipatsasperhekin, jonka haluisin ehdottomasti saada esille, mutta kun ei ne mahdu minnekään, nyyh. D:


Anteeksi kuvien laadusta, mun kännykkä ei megapikseleiden määrästä huolimatta tykkää ottaa kovin hyviä kuvia - varsinkaan aurinkoista ikkunaa vasten.

Mainitsin tän varmaan jossain aikaisemmassakin merkinnässä, mutta asun siis Kampissa (tai ehkä tarkemmin leppäsuolla? moi en tiiä missä asun), joten tästä on kivan lyhyt matka yliopistolle. :) Ei tarvi kulkea julkisilla eikä edes pyörällä, eli motivaatio lähteä luennoille pysyy suhteellisen korkeana todennäköisesti myös sadepäivinä.

Ai niin, ehdin jo melkein unohtaa, mutta mulla oli ton asunnon avaimen kanssa sellasta kivaa pientä sekaannusta ynnä muuta mukavaa. Pääsin joka tapauksessa muuttamaan viime sunnuntaina, mutta vastapainona sain myös jonottaa hoasille maanantaina, ja se 3-4 tuntia minkä siellä vietin, saa kyllä mun puolesta jäädä elämäni viimeiseksi. Eli jos tosta epäkätevästä systeemistä ei muuta iloa ole, niin ainakin se saa yrittämään kovemmin asunnon hankkimista muualta kuin hoasilta. :___D Tosin toisaalta, jos ihan rehellisiä ollaan, ja tiedän ettei mun pitäisi sanoa tätä, mutta ei mua loppujen lopuksi niin hirveästi ärsyttänyt siellä jumittaa. Kirjotin yhden kilometriviestin ja jumittelin seesteisen rauhallisesti siellä enimmän osan ajasta. En vaan ehtinyt syödä lounasta ennen sitä, niin viimeinen tunti meni vähän huojahdellen, mutta taju pysyi kumminkin. \o/

Mutjoo, yliopiston lisäksi en ole vielä ehtinyt tekemään (= jaksanut tehdä) mitään erityisempää. Tänään mulla ei ole luentoja ja oon ollut niin laiska, että kävin vaan vähän shoppaamassa (enkä lopulta ostanut yhtään mitään) ja loppupäivän ajattelin prepata JLPT:hen. Vaikka meidän japanin tunneilla ei ole toistaiseksi tullut esille mitään kovin hyödyllistä (paitsi jotain pikkutarkkoja lausumisjuttuja), niin niillä käyminen kuitenkin jostain syystä kannustaa mua lukemaan japania kotona vielä enemmän kuin yleensä. :)



Käydään tällä hetkellä läpi lähinnä tuota ylläolevaa kirjaa, eli hiraganoja ja katakanoja - hyvin nopealla tahdilla tosin. Meinasin alunperin jättää ton kirjan ostamatta, mutta toisaalta: mun käsiala on niin rumaa (+ piirtelen noista monet väärässä järjestyksessä), joten tuosta kirjasta on kyllä varmasti hyötyä. :___D Ja sitä paitsi, jos haluaa tehdä elämänsä vaikeaksi, jossa mä oon aika pro, niin tonkin kirjan opiskelusta pystyy tekemään yllättävän vaikeaa.

By the way, tää kiinnostaa todennäköisesti vain yhtä ja ainoaa tän blogin lukijoista, mutta muokkasin vihdoin ja viimein vähän jotain selitystä JUMPin keikasta viime Japanin matkan ekaan Osaka-merkintään. :D Ja JUMPista puheenollen, Weekender/Ashita no Yell -single julkaistiin tänään. ♥ Tilasin omani aikoja sitten kuten aina, mutta se käväisee ensin Kouvolassa, joten veikkaisin saavani sen vasta ensi viikolla. ...joka ei tosin tarkoita, etten olisi jo kuunnellut niitä biisejä ja katsonut PV:eitä. :') Tää on taas vaihteeksi sellanen sinkku, jossa oikeestaan kaikki kappaleet kuulosti ihan kivoilta jo ensimmäisellä kuuntelukerralla, mutta en tiedä onko se lopulta hyvä vai huono asia... :D Oisin myös halunnut kuulla BESTiltä jotain vähän vakavastiotettavampaa materiaalia, koska en voi kohta enää sanoa tykkääväni BESTistä (musiikillisesti) seveniä enemmän - olkoonkin että Scramble on yksi ihanimmista kappaleista koskaan.

No comments: