Tuesday, April 9, 2013

Japan day 5

Tänään käytiin Narassa. n__n Kuvasaldo tältä päivältä oli 414 kuvaa, joten tämän merkinnän 30~ kuvaa on loppujen lopuksi aika pieni määrä. :'D

Naraan lähtiessä hypättiin ensin randomisti Ojiin menevään futsuu-junaan (ns paikallisjuna, joka pysähtyy usein joka asemalla), ja sitten vaihdettiin jollain asemalla Yamatoji rapid -linjalle. Junanvaihto on välillä ihanan simppeliä täällä, kun voi vaan hetken mielijohteesta tallustella toiseen junaan vaikkei tietäisi edes varmasti minne se menee. XD

Käytiin "lounaalla" Choco Crossa. Otin mansikkadaifuku-choco cron ja jääteetä. ♥

Lähempänä puistoa tuo aikalailla kuvan keskellä oleva mies tuli juttelemaan meille. Se vaan sanoi hello ja kysyi ollaanko suomalaisia. XD En saanut kysyttyä miten se tunnisti meidät suomalaisiksi (ei se meidän puhettakaan oikein voinut kuulla), kun sillä oli niin kiire selittää pohjoismaisten kaupunkien nimistä ja merkityksistä... Sitten se yritti myydä meille jotain runokirjoja ja poistuttiin takavasemmalle. :___D

Noi oli melkein yhtä ihania kuin peurat. ♥

Peuraaaaa ♥

Peurat on niiin ihania. ;_;

Molemmilla kerroilla kun mentiin tästä kohtaa, niin toinen noista riksahepuista (nuo tuossa oikealla) yritti hienosti ilmeillen myydä meille riksakyytiä. Ei menty. :D

Vaikka oli arkipäivä, niin puistossa oli silti aika paljon väkeä. Itse asiassa enemmän tai saman verran kuin viimeksi, kun käytiin siellä talvella viikonloppuna. Tällä kertaa enemmistö kävijöistä taisi tosin olla ulkomaalaisia - mietin välillä että ollaanko edes Japanissa kun ympärillä näkyi vain länsimaalaisia ja aasialaisistakin suurin osa puhui jotain kiinaa tai koreaa tms.
Oli mukavan rento turistitunnelma. :')

...tässä näkyy yksi syy miksi ei tälläkään kertaa ostettu senbei-keksejä (joilla siis syötetään peuroja). En halua peura-armeijan jahtaamaksi (kuvasta ei ehkä näy mutta tuo poika siis kävelee takaperin niitä karkuun), vaikka ne sulosia onkin. :D

Puistossa oli usempikin tällainen hääpuku-pari ottamassa kuvia.

Sakura ♥ Vieläkin noita kukkia on puissa, vaikka pelkäsin että ne olisi kaikki pudonneet jo ennen meidän matkaa.

Peura lounastamassa kirsikankukkien terälehtien äärellä.

Minulla oli taas ulkonäkö/vaate-kompleksi aamulla (haluun mun vaatekapin tänne ;_;), mutta silti taidettiin tänään ottaa enemmän kuvia toisistamme kuin minään muuna päivänä tällä matkalla. XD

Meidän ulkomaalaisten lisäksi myös koululaisia riitti.

...ja lisää koululaisia.

Koululaisryhmien lisäksi tykätään kuvailla myös mm. palaneita taloja. Tai shiko tykkää, itse olen edelleen laiska kuvaamaan yhtään mitään.

Ei tälläkään kertaa maksettu kiskurihintaa Todaijin temppeliin menemisestä (500 jeniä per henkilö), vaan sen sijaan noustiin vuorelle 150 jenin hintaan.
Noita portaita - jotka on tosin tässä kuvassa jo loiventuneet - oli vähän raskasta kiivetä kun on viimepäivinä harrastanut liikuntaa vain kaupunkikävelyn muodossa, mutta onneksi ylös ei ollut kovin pitkä matka.

Sitä paitsi välillä tie oli näinkin loivaa.

Ja päästiin huipulle~ \o/ Korkeammallekin olisi päässyt, ja aavistuksen verran mentiinkin (Shiko pidemmälle kuin minä), mutta tuolla tuuli niin paljon, että lähdettiin kuitenkin melko pian alas.

Maisemat ei näytä jotenkin yhtään niin hienoilta näissä kuvissa. D:

Tuonne ylös Shiko olisi halunnut, mutta minä en. :___D

Alas tullessa kuvailtiin taas peuroja. ♥ Niitä oli tosin ihan siellä ylhäälläkin, ja jotkut niistä laukkasi vuoren rinnettä alas ihan kuin jotkut kengurut...

"Vuorikiipeilyn" jälkeen käytiin vielä vähän kiertelemässä temppeleitä & pyhäköitä, mutta melko pian lähdettiin jo kohti juna-asemaa.

...ja ravintola Gustoa. :___D Käytiin täällä viimeksikin kun oltiin Narassa. Tällä kertaa ruokana cheese hanbaagu eli juustolla täytetty hampurilaispihvi.

Ja tässä meidän iltapala: mansikoita ja jäätelöä.

Shiko rakenteli eilen uchiwaa tuossa kokolattiamatolla. :D Itse ehdin eilen vasta aloittaa, mutta aloitan nyt tekemään meidän Yabuhika-uchiwaa. Sinänsä sen teko on harvinaisen simppeliä, kun laitan uchiwaan vain Yabun ja Hikarun kanjimerkit (toinen toiselle ja toinen toiselle puolelle), mutta toisaalta mun kanjitaidoilla niistä on hyyvin vaikea saada nätin näköisiä... Nojaa, ehkä tällaiselta tyhmältä länsimaalaiselta sallitaan vähän rumempikin uchiwa. XD

1 comment:

Äpy said...

Ollapa mukana reissussa!!! Täällä on edelleenkin liian kylmä, mutta vähän jo on kesän tulon enteitä ilmassa (no varmaan viikonloppuna tulee lunta).
Ja E&E-tädit, kun luette niin laittakaa kommentteja!