Friday, April 12, 2013

Japan day 8

Yeaps, jatkan näemmä edelleen tätä päivittelyä. :D Tänään siis jätettiin Osaka taaksemme ja lähdettiin kohti Hamamatsua! Meidän oli alunperin tarkoitus lähteä Taishosta vasta joskus puoli 10 maissa, mutta erinäisten tapahtumien johdosta oltiinkin tuohon aikaan jo Shin-Osakan asemalla shinkansenia odottelemassa.

Oltiin aamulla viimeistelemässä pakkailua ja syömässä aamiaista (funwari-leipää ♥), kun alkoi yllättäen kuulua jotain pirinää ja tuli muutama kuulutus = palohälytys. Siinä sitten iskettiin tavarat laukkuihin ja lähdettiin alas - parin salarymanin esimerkkiä seuraten tavalliseen tapaan hissillä, vaikka sitä ei oikeasti saa käyttää jos tollanen hälytys on tullut. Sitten alhaalla vaan jätettiin avain (= tehtiin check out) ja häivyttiin enkä edelleenkään tiedä oliko se hälytys vain väärä hälytys vai ei. :__D
On kyllä niin hyvä tuuri taas, tulee tollanen hälytys juuri sinä päivänä kun ollaan lähdössä. XD

Minä matkalaukkuineni matkalla Taishon asemalle. Ilme kertoo kaiken olennaisen: en olisi yhtään halunnut lähteä Osakasta. ;_;

Tai siis oikeasti, kuka nyt näin nätistä paikasta haluaisi lähteä? D: Ei ehditty tällä matkalla vielä edes käydä Dotonborissa illalla/yöllä. T__T Onneksi tullaan loppukuusta takaisin pariksi päiväksi.

Ostettiin tuosta bentoboksit evääksi junamatkaa varten.

Ja shinkansen-raiteille saavuttiin melkein tunti etuajassa, vaikka kuinka yritettiin hidastella. XD

Bentoboksiiii~ Täällä on niin hauska syödä, kun välillä ei tiedä yhtään mitä suuhunsa pistää. :D

Pakolliset junakuvat. n__n

Vähän vaille yksi saavuttiin sitten Hamamatsuun. Mentiin shinkansen kodamalla, jonka nopeus ei ole ihan nopeimpien luotijunien tasoa (+ se pysähtyy useammilla asemilla), mutta silti matka tuntui menevän tosi nopeasti.
Aa niin ja tuolla ihan kuvan oikeassa reunassa näkyy vähän meidän hotellia! Ei siis kovin vaikea löytää, kun tämäkin kuva on otettu heti asemalta ulos tullessa.

Mitä lähemmäs hotellia tultiin, sitä paremmin tajuttiin miten väärässä paikassa ollaan... Aula on iso kuin mikäkin ja siellä on itse itseään soittava piano ja lattiat kiiltää ja hissejä on kolme vierekkäin ja ja... Ei ihan samaa tasoa kuin business hotellit/hostellit missä ollaan ennen oltu. :__D

Huone oli niin iso ja siisti, että meidän oli heti pakko päästä sotkemaan. :D
Ei oltu alunperin menossa tähän hotelliin, vaan vaihdettiin Court Hotel Hamamatsu tähän tuossa muutama päivä sitten. Siellä meillä olisi ollut semidouble-huone, eli yksi sänky jonka leveys olisi ollut varmaan aikalailla samaa luokkaa kuin täällä... Meillähän on tuo retkipatja mukana juu, mutta ei siinä nyt niin kiva ole nukkua. XD Lähetetään se varmaan huomenna kotiin, samoin kuin viltti joka ostettiin Home Center Daikista, niin ei sitten tarvitse niitä enää raahata Tokyoon.

Täällä on huonepalvelu ja kaikki minibaari-systeemitkin! :o Kaikki tuolla jääkaapissa vasenta ylähyllyä lukuunottamatta kuuluu minibaarin tarjontaan, joten ne taitaa jäädä tuonne jääkaappiin ihan koskemattomina. Sinänsä jännä että ne on jättäneet nuo oluetkin tuonne, vaikka varaus on mun nimellä ja Japanissa täysi-ikäisyyden raja on 20... :____D

Ja pringleseitäkin löytyisi. Ja viskiä. XD Me taidetaan tosin hyödyntää lähinnä alahyllyn teetarjontaa.

Täällä ikkunoista näkee läpi! \o/ Ja päivisin tuosta näkyy jotenkuten Fujikin, vaikka sitä voisikin erehtyä luulemaan pilveksi. :D

Ja täällä on ihana kylpyhuone! Siitä ei nyt ole kunnon kuvaa enkä jaksa nyt ottaa, kun akku on latautumassa, mutta se on niin ihanan iso ja tilava verrattuna siihen mihin ollaan Japanissa totuttu. Kylpyammeeseenkin mahtuu mainiosti istumaan jalat suorina eikä tule törmäiltyä seiniinkään.

Hamamatsun pieni mutta sekavahko asema. Samalta raiteelta lähtee eri suuntiin junia eikä vaunujen numerot vastaa maahan kirjoitettuja. Ja kun Osakassa junaa joutuu odottamaan huonolla tuurilla 10min (usein voi aikalailla kävellä suoraan junaan), tuolla sitä joutuu odottamaan vähintään kaksinkertaisen ajan. Pitää varmaan katsella vähän etukäteen noita aikatauluja tästä lähtien, koska tuolla tuulessa ( Hamamatsussa kuulemma tuulee normaalia enemmän, niiice) ei ole kovin kiva odotella.

Muttajuu, mentiin Bentenjimaan. Älkää kysykö miksi. Tai no, syynä oli sellanen random kukkapuisto siellä jossain, Hamana-järvi ja sellanen yksi random portti -hommelinähtävyys, mutta perille saapuessa tuli vaan sellanen "ok mitä ihmettä me tehdään täällä"-olo.

Haluun vielä joku päivä ostaa jäätelöä tollasesta automaatista. Kun vaan olisi vähän lämpimämpi sää. u__u

Bentenjiman nähtävyys numero 1: vesi.

Nähtävyys 2: tie.

No nyt päästiin asiaan! :D Tällasten takia voi hyvin matkata junalla random paikkoihinkin--- or not.

Tuolla kaukana sillan toisella puolella se kukkapuisto olisi ollut mutta... Siellä tuuli niin järkyttävästi, että käännyttiin takaisin. Plus mulle tuli gaijin-kriisi. Jos Shiko olisi ollut yksin, niin se olisi varmaan mennytkin mutta minä tylsimys halusin muualle.

Ei kestetty enää kävellä siinä tiellä, kun oli koko ajan sellanen olo, että kaikissa ohi menevissä autoissa ihmiset katsoo silleen "woah länsimaalaisia, ne on varmaan eksyny kun ne on täällä".

...oikeasti, ei mulla missään muualla ole ollut tällaista oloa, vaan vain ja ainoastaan tuolla Bentenjimassa. D: Osakassa esimerkiksi on vaan hauskaa kun joka puolelta kuuluu helouta sun muuta, mutta tuolla on jotenkin niin--- pientä ja idyllistä. En tiiä. Hamamatsu taas on yllättävän kansainvälinen: täällä on jostain syystä tosi paljon brasilialaisia. :D Kun oltiin tulossa Bentenjimasta, niin junaan tuli sellanen 5-10 koululaisen joukko, ja ihmettelin kun niistä osa kävi lattialle istumaan ja ne söikin jotain (japanissa ei yleensä syödä tollasissa paikallisjunissa, shinkansenit on eri asia), ja sitten tajusin katsoa & kuunnella niitä tarkemmin, ja ei ne sitten japanilaisia olleetkaan. XD Piristävää tällanen kansainvälisyys !

Ja olen muuten huomannut, että Japanissa ei kyllä ihan niin paljon noudateta sääntöjä kuin mitä ehkä luulisi... Esimerkiksi 'kaduilla tupakointi'-kielto ei taida olla ihan voimissaan, kun ihmiset polttaa isommillakin kaduilla. Ajattelin ensin, että näin on vaan Osakassa, mutta näemmä Hamamatsussakaan ei liiemmin välitetä tuollaisista säännöksistä. :___D

Vielä pari kuvaa Bentenjiman rannoilta, joissa käväistiin nopeasti paluumatkalla. Itse asiassa yritettiin ensin mennä takaisin kiertämällä yksi camping-alue, mutta sitten sieltä ei päässytkään läpi... Tai olisi päässyt aidan yli kiipeämällä, mutta ei sitten viitsitty kun siitä vieressä meni autoja koko ajan.

Ja täällä syötiin... öh, päivällistä. XD

Pehmoleipää ja maitoteetä.
Josta muuten tuli mieleen että täällä on oikeasti tosi vaikea syödä terveellisesti pienellä budjetilla. Vähäkalorisia vaihtoehtoja löytyy kyllä runsaasti, samoin vitamiinijuomia ja ravintolisiä ja vastaavia, mutta jos haluaisi ne vitamiinit ja muut ihan luonnollisesti, niin pitääkin olla valmis käyttämään vähän enemmän rahaa (ei sillä että noi vitamiinilisät sen muutkaan mitään ylihalpoja olisi). Ollaan tosin huomattu, että esimerkiksi hedelmiä saa kaupasta vähän siedettävämpään hintaan valmiiksi pilkottuna: tänäänkin ostettiin iltapalaksi rasiallinen hunajamelonia. :')

Huomenna JUMP~ing to my dream. ♥ Tavaroiden myynti alkaa klo 12:00 ja oon sopinut lipunvaihto-tapaamisen neljäksi, eli jossain sillä välillä olisi tarkoitus suoriutua Ecopa Areenan lähistölle. Aamulla käydään tosin ensin metsästämässä 50-senttisiä postipaketteja, että saadaan tuo patja postiin. :D

3 comments:

Sari said...

Näit on niiiin kiva lukea ^__^ aaaaahhhhhhh oisinpa siellääää muaahhh mutta have fun marsut :3

siniii said...

hoohohoohooho! toiset seikkailee toisella puolella maailmaa ja minä olen maalla... no pitäkää hauskaa! :DDD ah ja kiitos jgs:sta <3 .... no ei nyt oikeesti HYI

Mirva said...

sari:
whii kivaa että joku ees tykkää lukea näitä ^-^ kun tuntuu välillä että kirjotan vaan itelleni... XD
yes we'll have fun!! \o/

sinippuli:
heii maalla on just kivaa, siellähän on metsiä ja peltoja ja... jotain :D
jos haluut niin voin käydä kysymässä saisinko ostaa sen pahvisen jgs:n, niin sun ei tarvis tyytyä vaan kuvaan siitä :)